Stanowiska ds. Pierwszego Kontaktu
Stanowiska ds. Pierwszego Kontaktu znajdują się w siedzibach Sekcji Pomocy Środowiskowej.
Zadania realizowane przez Stanowiska ds. Pierwszego Kontaktu:
- przyjmowanie osób zgłaszających sie po raz pierwszy lub po długotrwałej przerwie do Ośrodka i kierowanie ich do właściwej komórki organizacyjnej po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy
- udzielenie osobom i rodzinom informacji w sprawach pomocy społecznej, organizacji pracy Ośrodka, prawach i uprawnieniach oraz o instytucjach właściwych do załatwienia sprawy
- przeprowadzenie w sytuacjach szczególnych rodzinnego wywiadu środowiskowego
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin (łagodzenie skutków ubóstwa, umawanie na spotkania)
- przyjmowanie dokumentacji niezbędnej do przyznania świadczeń
- wydawanie zaświadczeń osobom zainteresowanym w oparciu o dokumenty i oświadczenia (prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń)